slider

Cara Menambah Hormon Testosteron Secara Semulajadi

Unknown






Testosteron merupakan hormon seks lelaki  yang  bukan sekadar mempengaruhi  dorongan seksual tetapi lebih daripada itu. Hormon ini turut berperanan penting  dalam  pembentukan tulang dan  kesihatan otot agar tetap kuat, penghasilan sperma dan pertumbuhan rambut. Kadar hormon testosteron boleh menurun seiring pertambahan umur atau disebabkan penyakit kronik.


Sebelum itu, mari kita ketahui  apakah tanda-tanda hormon testosteron yang rendah

C       Masalah seksual (ED)
C       Keguguran rambut
C       Kurang daya tahan untuk aktiviti fizikal
C       Penambahan berat badan
C       Kesukaran tidur
C       Cepat mara
C       Kesukaran menumpukan perhatian
C       Nafsu seks yang rendah
C       Kemurungan
C       Kehilangan jisim otot
C       Risiko jisim atau kepadatan tulang meningkat (osteoporosis)
C       Risiko serangan jantung
C       Bilangan sperma berkurangan dan nafsu seks menurun
C       Kolesterol tinggi terutamanya LDL nisbah HDL

Secara purata, lelaki dewasa menghasilkan sekitar 20 kali lebih banyak dibandingkan wanita. Kadar testosteron  berada  di kemuncak  (titik tertinggi) pada usia muda, dan akan mula menurun ketika seseorang memasuki usia 30-an. Individu yang memiliki testosteron rendah (haipogonadisme) biasanya  akan dirawat melalui perubatan moden bagi mencegh masalah kesihatan pada masa akan datang termasuk peningkatan kolesterol ‘jahat’.

Selain mendapat rawatan serta mengikuti cadangan doktor, anda juga boleh pertimbangkan beberapa alternatif lain bagi merawat hormon testosteron yang rendah secara selamat dan semulajadi.

Diantara cara semulajadi dan selamat bagi meningkatkan hormon testosteron adalah seperti berikut:-

1.  Menurunkan berat badan
Kadar tesrosteron boleh menurun kesan dari lemak badan yang berlebihan. Terutamanya jika kegemukan tersebut  tertumpu dalam bentuk lemak perut. Sebuah kajian di university of buffalo mendapati bahawa 40%  daripada lelaki yang mengalami obesiti mempunyai kadar testosteron yang rendah. Terdapat kajian lain menemui bahawa 75% lelaki yang sangat gemuk samada muda atau tua, didapati memiliki kadar testosteron yang rendah. Maka salah satu penyelesaian untuk meningkatkan kadar testosteron adalah dengan cara menurunkan berat badan.

2. Minum Kopi
Selain dapat menambahkan tenaga, kafein juga mampu meningkatkan kadar testosteron. Namun pastikan ianya tidak berlebihan kerana boleh menjejaskan kesuburan lelaki.

3.  Tingkatkan pengambilan vitamin D
Vitamin D sebenarnya merupakan hormon. Menurut sebuah penelitian yang diterbitkan  dalam Archives of Internal Medicine, anggaran siebanyak 75% orang Amerika kekurangan vitamin ini. Sebuah kajian selama 3 tahun terhadap lelaki dewasa yang diterbitkan dalam Hormone and Metabolic Research mendapati bahawa lelaki yang mempunyai kadar vitamin D yang tinggi  mempunyai  tahap testosteron yang lebih tinggi berbanding mereka yang mempunyai kadar vitamin D yang rendah.

4. Menguruskan stress dengan baik
Menurut sebuah kajian dari university of Texas di Austin, sekiranya seseorang sedang tertekan atau stress, badannya akan merembeskan hormon stress kortisol dalam kuantiti yang besar. Perkara ini boleh menganggu hormon testosteron kerana kemampuan untuk  menghasilkan hormon  testosteron akan menjadi sukar. Namun kesan hormon kortisol akan berkurang seiring dengan penurunan kadar stress yang dialami.

5. Tidur yang cukup
Sebuah kajian di Belanda mendapati bahawa lelaki berusia 64-74 tahun dapat menaikkan kadar hormon testosteron mereka dengan mendapatkan tidur yang mencukupi di waktu malam. Semakin babyak mereka tidur semakin banyak hormon testosteron terdapat dalam peredaran darah mereka. Begitu juga sebaliknya.

6. Bersenam atau olahraga
Selain membuatkan  badan cergas, ianya dapat meningkatkan kadar testosteron.  Sebuah kajian di BAylot  University menemui bahawa kadar testosteron akan kekal tinggi selama 48 jam setelah melakukan  latihan angkat berat.

7. Pengambilan Jenis Makanan Penambah Hormon Testosteron
Terdapat beberapa jenis makanan yang mampu meningkatkan kadar testosteron  antaranya
-makanan yang kaya dengan vitamin D,
-susu yang rendah lemak dengan vitamin D
-Ikan Tuna
-Kuning telur
-Tiram
-Daging
-kekacang

Set Kesihatan Lelaki Shaklee Membantu Meningkatkan Hormon Testosteron Secara Semulajadi

Vitalea ~mengandungi vitamin zinc yang  sangat penting bagi proses pembentukan hormon testosteron, bantu kekalkan jumlah air mani, bantu kekalkan paras testosteron yang bersesuaian, serta memberikan tenaga untuk sperma (zinc untuk penghasilan sperma sihat)

Vita-E Complex™ ~ mempunyai khasiat untuk meningkatkan kelelakian & menyuburkan organ reproduksi lelaki

 OmegaGuard™ ~ memberi kelebihan kepada jantung, aliran darah, sistem imunisasi dan mengurangkan risiko kanser prostat.

Bagaimana Supplement Shaklee boleh bantu?

Vita-Lea membekalkan segala nutrisi yang diperlukan oleh tubuh badan.

Vitamin A membantu sel-sel untuk membezakan bahagian yang penting dalam pembiakan sel.

B-complex menggalakkan kesihatan jantung dan otak, menyokong fungsi sistem saraf dan imun, menjadikan kulit dan rambut yang sihat, dan membantu tubuh untuk menghadapi tekanan.

Vitamin C menyokong fungsi sistem imun, dan pengeluaran kolagen. Ia juga membantu membentuk sel-sel darah merah, yang dikehendaki oleh neurotransmitter tertentu, terlibat dalam metabolisme protein, dan memberikan perlindungan antioksidan terhadap radikal bebas.

Vitamin D adalah hormon yang penting untuk penyerapan kalsium dalam badan dan penting untuk kesihatan tulang dan berfungsi dengan sistem saraf. Ia juga meningkatkan sistem imun, menggalakkan kesihatan kardiovaskular, dan mempunyai ciri-ciri anti-radang.

Vitamin E membantu mencegah kerosakan radikal bebas. Ia juga melindungi vitamin larut lemak daripada pengoksidaan, menyokong aliran darah, dan terlibat dalam fungsi imun.

Zinc yang terkandung di dalam Vita-Lea dapat:

-Memperbaiki kebolehan seksual lelaki dan meningkatkan nafsu seks.
-Zinc memainkan peranan penting dalam organ seks lelaki
-zinc di dalam prostat lelaki adalah 10 kali ganda dari organ lain
-menambahkan keupayaan fungsi seksual lelaki
-Mengaktifkan 200 jenis enzim dan mengsang regenerasi sel
-Membentuk kolagen
-Membantu pengeluaran insulin, mengekalkan fungsi insulin dan memperbaiki diabetes
-Memperbaiki system imun
-Mempercepatkan pemulihan luka
-Memperbaiki masalah prostat
-Meningkatkan keupayaan seks lelaki
-Memperbaiki radang kulit
-Mengekalkan deria bau



Vitamin E juga dikenali sebagai Vitamin Cinta kerana ia membantu meningkatkan hormon seks sama ada kepada lelaki mahupun wanita.

Vitamin E amat penting untuk meningkatkan kesuburan untuk lelaki.
Kajian pada tahun 1924 mendapati vitamin E mampu memulihkan kemampuan reproduktif.

Kajian lain juga mendapati bahawa Vitamin E mampu meningkatkan kesihatan dan kualiti sperma. Dalam satu kajian, ia menunjukkan bahawa pergerakan sperma, peratus sperma hidup dan peratus daripada spermatozoa normal, semuanya meningkat dengan penambahan vitamin E dan selenium.
Dalam masa yang sama, vitamin E sangat bagus untuk kesihatan jantung sekaligus meningkatkan tahap testosterone.


OmegaGuard  memberi kelebihan kepada jantung, aliran darah, sistem imunisasi dan mengurangkan risiko kanser prostat.

InsyaAllah set kesihatan lelaki dapat mengatasi masalah anda yang mempunyai hormon testosteron yang rendah. Jangan pernah berhenti berharap. Sebarang pertanyaan atau kemusykilan boleh hubungi saya.

Nak saya bantu anda ?


SEBARANG  KEMUSYKILAN ATAU INGINKAN MAKLUMAT LANJUT SILA HUBUNGI SAYA

Your Shaklee Independent Distributor
Fadzli / Farah Aersid
♥ SMS | Call | Whatsapp : 016-9210042 / 016-9960209
♥ Shaklee ID : 1665070
♥ FB PAGE : Ez-Vitamin
♥ Website : www.ez-vitamin.com
..................................
C.O.D
Batu Caves > Gombak Selayang Rawang Kepong Ampang KL
.................................
PENGEPOSAN
Seluruh Malaysia

ATAU

Nak lebih Jimat? Nikmati diskaun dari 15%-25% jika  mendaftar sebagai ahli Shaklee hari ini. Hanya RM 35 untuk keahlian Seumur hidup.





.............................................................................
DISCLAIMER:
Di ruangan ini,saya ingin memaklumkan kepada semua pembaca blog/laman web http://www.ez-vitamin.com/ bahawa SEMUA PRODUK yang dikongsikan di dalam blog / laman web saya BUKAN/TIDAK  bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit. Penulis TIDAK AKAN BERTANGGUNGJAWAB di atas segala kerosakan, kerugian atau kemalangan yang berpunca daripada ketidakfahaman (salah faham/salah tafsir) pengguna berkaitan dengan pengunaan produk-produk yang dikongsikan.



FADZLI & FARAHANA AERSID (SID 1665070)

Your Shaklee Independent Distributor

0 comments:

Post a Comment

Terima kasih =)

Coprights @ 2017 ez-vitamin.com Blogger Templates Designed By Templateism | Templatelib