slider

Jom Turunkan Berat Badan Secara Sihat !

Unknown





NAK TAHU 7 TIPS MUDAH NAK KURUS SECARA SIHAT ?


Bila di bulan ramadhan, kita diwajibkan berpuasa selama 30 hari dan rata-rata menggunakan  peluang ini untuk berdiet atau menjaga makan. Bak kata pepatah sambil menyelam minum air. Lepas tu masa buka  puasa pun kita makan makanan sihat dan ala kadar sahaja.
Selepas 30 hari berpuasa, sudah tentu ada pengurangan berat badan yang dialami. Badan jadi ringan dan perut makin kempis. Tapi bila habis je Puasa, nafsu yang dikawal selama 30 hari bagai tidak boleh dibendung. Memang makanan raya begitu menggoda. Lagilah kalau ada 3-4 biji rumah open house yang gah. Rambang pula mata nak pilih yang mana. Habis tu takkan nak gadai semua sebab makanan hari raya kan?

Jadi apa nak buat?
Jangan risau ikuti Tips ‘Jom Kurus Lepas Raya’ supaya anda dapat maintain berat badan walaupun banyak rumah terbuka untuk dikunjungi.

TIPS KURUS SELEPAS RAYA:

Tips 1: MAKAN DENGAN KUANTITI YANG SEDIKIT
Siapa kata anda tidak boleh makan, boleh tapi mestilah berpada. Kalau ambil makanan tu jangan sekali banyak sebab kita akan lebih cenderung untuk habiskan apa yang ada dalam pinggan kita.Jika anda tidak mampu untuk habiskan, sudah menjadi satu pembaziran. Jadi, ambil dalam kuantiti sedikit, untuk mengelakkan anda ambil lebih dari perlu.

Tips 2: PILIH PINGGAN YANG KECIL
Ya, jangan ambil pinggan yang besar. Sebab akan ada banyak ruang kosong yang akan buat kita nak letak makanan yang tak diperlukan, tapi mulut kita nak.

Tips 3:  CARI MAKANAN YANG SIHAT
Ada pelbagai juadah di hari raya. Boleh pilih makanan yang paling kurang kalori. Ataupun kalau nak juga makan rendang, ikut balik tips 1. Iaitu makan dalam kuantiti sedikit.

Tips 4:  MINUM AIR KOSONG
Kebanyakan rumah yang kita pergi beraya pasti hidangkan air yang manis dan bermacam-macam warna. Jadi bawalah air kosong ke mana-mana. Kalau taknak bawa, boleh minta pada tuan rumah J

Tips 5: LEBIHKAN BERBUAL DARI MAKAN
Ha nampak seperti biasa kan. Tapi lebihkan berbual dari makan dengan rakan atau saudara mara pada hari raya dapat mengurangkan anda makan dan makan lagi. Sekaligus anda dapat mengamalkan sunnah nabi dengan berhenti dulu sebelum kenyang.

Tips 6:  PUASA SUNAT ENAM
Selain dari dapat faedah dapat mengekalkan berat badan. Puasa sunat enam ni jika dibuat secara ikhlas banyak ganjarannya. Lepas puas beraya, cubalah untuk kembali berpuasa.

Tak semestinya kena buat straight, boleh selang-selang ikut kemampuan. Tapi syaratnya mesti dilakukan di bulan Syawal. Bulan lain kalau nak puasa, boleh buat puasa sunat Isnin Khamis. Bagi yang perempuan, eloklah ganti puasa cepat-cepat.

Tips 7: AMALKAN SENAMAN
Anda boleh melakukan apa sahaja jenis senaman supaya makanan yang kita ambil semasa hari raya dapat ditukarkan menjadi tenaga. Jangan biarkan makanan tadi jadi lemak dalam badan. Kalau tidak sempat, paling kurang anda boleh jadikan aktiviti dalam rumah sebagai satu senaman, contohnya, cuci pinggan mangkuk, sapu sampah dan etc.


Selain itu, saya nak suggest beberapa Supplemen yang mungkin boleh anda consider untuk membantu anda menurunkan berat badan selepas raya.



Di dalam set kurus Shaklee ini secara asasnya bertindak dalam 3 cara untuk menurunkan berat badan. Iaitu:

1) DETOX – Alfalfa atau Herb Lax
Merangsang proses pencernaan agar menyingkirkan toksin yang terkumpul dalam badan. Melegakan sembelit kerana herb lax juga merupakan pelembut najis. Tidak sesuai untuk ibu yang menyusukan anak untuk mengelakkan bayi dari cirit birit.

2) MEMBAKAR – Lecithin atau Omega Guard
Menyingkirkan lemak dari makanan yang kita ambil dengan memecah dan menyingkirkan lemak tersebut. Membersihkan salur darah dari lemak dan kolestrol yang melekat di saluran darah.

3) MEMBINA – Cinch Shake Mix atau ESP Protein 
Mengelakkan kulit dari menggeleber dan membekalkan protein dalam badan. Membina otot supaya bentuk badan anda menjadi cantik dan menawan

Set kurus Shaklee ini secara asasnya bertindak dalam 3 cara untuk menurunkan berat badan



KEBAIKAN DAN KELEBIHAN SET KURUS SHAKLEE:

  • Membantu dalam mengatasi masalah berat badan berlebihan
  • Membekalkan protein agar kekal aktif untuk melakukan aktiviti seharian untuk mereka yang berdiet
  • Membina otot badan agar kulit tidak menggeleber selepas badan menjadi langsing
  • Memecah dan membakar lemak
  • Menyingkirkan toksin yang menghalang badan dari menyerap nutrien dari makanan yang diambil
  • Anda akan berasa kenyang yang menyebabkan anda tidak makan secara banyak
  • Mengurangkan paras kolesterol dalam badan yang menjadi punca kepada serangan jantung
  • Membuang kolesterol di dalam badan yang berlebihan

TESTIMONI PENGGUNA:



Kalau saya, saya suka bawa Lecithin sekali ke mana-mana. Sebelum makan macam-macam boleh terus telan, bagi bakar lelemak yang dah masuk. 

Nak kurus tu mudah, tapi nak kekalkan kurus tu yang sukar sikit kan? Tapi takpe selagi kita usaha, insyaAllah boleh. Time hari raya bukannya soal makanan sedap je tau tapi yang pentingnya menziarahi sanak saudara serta bermaaf-maafan.




SEBARANG KEMUSYKILAN ATAU INGINKAN MAKLUMAT LANJUT MENGENAI PRODUK INI ?

Nak saya bantu anda ?


Your Shaklee Independent Distributor
Fadzli / Farah Aersid
♥ SMS | Call | Whatsapp : 016-9210042 / 016-9960209
♥ Shaklee ID : 1665070
♥ FB PAGE : Ez-Vitamin
♥ Website : www.ez-vitamin.com
..................................
C.O.D
Batu Caves > Gombak Selayang Rawang Kepong Ampang KL
.................................
PENGEPOSAN
Seluruh Malaysia

ATAU

Nak lebih Jimat? Nikmati diskaun dari 15%-25% jika  mendaftar sebagai ahli Shaklee hari ini. Hanya RM 35 untuk keahlian Seumur hidup.





.............................................................................
DISCLAIMER:
Di ruangan ini,saya ingin memaklumkan kepada semua pembaca blog/laman web http://www.ez-vitamin.com/ bahawa SEMUA PRODUK yang dikongsikan di dalam blog / laman web saya BUKAN/TIDAK  bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit. Penulis TIDAK AKAN BERTANGGUNGJAWAB di atas segala kerosakan, kerugian atau kemalangan yang berpunca daripada ketidakfahaman (salah faham/salah tafsir) pengguna berkaitan dengan pengunaan produk-produk yang dikongsikan.

FADZLI & FARAHANA AERSID (SID 1665070)

Your Shaklee Independent Distributor

4 comments:

  1. saya pun dalam proses kuruskan badan.. sakit juga sebab di rumah gula, susu, milo semua dah tak ada.. benda dah biasa makan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe..blh cari alternatif lain utk ganti brg2 tu..keep it up =)

      Delete
  2. Sangat betul tips ni. Eh bab berbual lagi banyak daripada makan tu cam kelakar plak, sebab mesti tuan rumah selalu ajak-ajak, eh makan lah.. tambah lah lagi.. makan la lagi. heheheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan best kalau tuan rumah pun tgh berdiet mcm kita..haha

      Delete

Terima kasih =)

Coprights @ 2017 ez-vitamin.com Blogger Templates Designed By Templateism | Templatelib