slider

Bagaimana Vivix Membantu Mencegah Risiko Penyakit Kencing Manis

Unknown








Bagaimana Vivix Membantu Anda ?

1) Vivix Membantu Mengawal Kepekatan Glukosa Dalam Darah
Di sini polyphenol dari Vivix bertindak dengan memperlahan pencernaan karbo kepada glukosa, yang mana glukosa akan dilepaskan secara perlahan dan berperingkat, dan insulin mampu untuk menyerap glukosa menjadi tenaga juga dengan lebih sempurna. Maka tiada berlakunya pengumpulan gula atau glukosa dalam satu masa.


2) Memperlahankan Sindrom Resistansi Insulin atau Metabolik Sindrom
Secara normal, selepas makan, insulin dilepaskan dari pankreas dan memberi signal kepada jaringan  pada tubuh untuk menyerap glukosa dan kadar glukosa akan menurun dalam darah. Tetapi bagi pesakit diabetes, sensitiviti terhadap insulin sangat rendah, kadar rembesan insulin tidak dapat merangkumi atau menyerap sepenuhnya glukosa yang terjadi didalam tubuh selepas pengambilan makanan, sekaligus menyebabkan kadar glukos meningkat dan terkumpul didalam darah. Ini dipanggil Sindrom Resistansi Insulin yang lazimnya mengakibatkan Diabetes Melitus Jenis 2.

Disinilah Vivix menjalankan kewajipannya. Vivix yang mengandungi kandungan resveratrol yang tinggi akan bertindak sehingga keperingkat sel dan memperbaiki sel yang rosak serta memberikan tenaga kepada sel selanjutnya meningkatkan sensitiviti sel untuk bekerja dengan lebih sempurna untuk menyerap glukosa dan meningkatkan sensetiviti pankreas utk merembeskan insulin dengan jumlah yang lebih banyak. Ini bagi memastikan glukosa lebih mudah diserap dan ditukar menjadi tenaga oleh sel.


3) Mencegah Pembentukan Protien AGE
Protien AGE (Advance Glycation End-product) adalah gabungan protien dan gula yang terjadi disebabkan gula dan lemak atau protien berlebihan didalam darah. Protien AGE ini sangat tidak bagus kerana mampu berhimpun dan menyaluti sel normal sehingga menjadikan sel-sel ini rosak sekaligus tidak dapat berfungsi dengan baik dan membunuh sel-sel tubuh kita.
Protien AGE ini sering terjadi kepada pesakit diabetes melitus jenis 2 disebabkan kandungan gula yang tinggi berkumpul dalam salur darah mereka. Protien AGE ini akan menyebabkan komplikasi terhadap penyakit-penyakit berkaitan seperti stroke, jantung, hypertensi dan kolestrol juga lebih cepat terjadi. Kerosakan-kerosakan organ atau saraf juga akan berlaku dengan lebih cepat.
Disini Vivix dari Shaklee yang mempunyai gabungan resveratrol dan polyphenol bertindak mencegah dan melambatkan rangkaian ikatan gula dan protien yang membentuk protien AGE. Hebat kan? Kerana ia bertindak dari akar umbi, dari sel DNA ia mampu tembusi.


.
.
........................................
BERMINAT NAK MENCUBA Vivix® ?
ATAU
INGINKAN MAKLUMAT LANJUT MENGENAI PRODUK INI ?
SILA HUBUNGI SAYA

SEBARANG  KEMUSYKILAN ATAU INGINKAN MAKLUMAT LANJUT SILA HUBUNGI SAYA

Your Shaklee Independent Distributor
Fadzli / Farah Aersid
♥ SMS | Call | Whatsapp : 016-9210042 / 016-9960209
♥ Shaklee ID : 1665070
♥ FB PAGE : Ez-Vitamin
♥ Website : www.ez-vitamin.com
..................................
C.O.D
Batu Caves > Gombak Selayang Rawang Kepong Ampang KL
.................................
PENGEPOSAN
Seluruh Malaysia

ATAU

Nak lebih Jimat? Nikmati diskaun dari 15%-25% jika  mendaftar sebagai ahli Shaklee hari ini. Hanya RM 35 untuk keahlian Seumur hidup.




Ingat !
Jika anda sayangkan diri anda, lebih baik mencegah daripada mengubati.
Jangan tunggu sampai kronik baru nak cari rawatan. Jika tidak dirawat atau dicegah dari peringkat awal komplikasi penyakit yang lebih serius mungkin akan menimpa anda.






............................
Disclaimer: Apa yang kami nyatakan di web ini adalah benar dan tepat mengikut fakta semasa dan dari ulasan pengguna sebenar. Pengguna dinasihatkan menggunakan produk ini seperti arahan pada produk. Namun kami tidak bertanggungjawab jika sebarang masalah/komplikasi berlaku kepada pengguna di atas penggunaan produk ini. Disarankan untuk dapatkan khidmat nasihat doktor terlebih dahulu.



FADZLI & FARAHANA AERSID (SID 1665070)

Your Shaklee Independent Distributor

0 comments:

Post a Comment

Terima kasih =)

Coprights @ 2017 ez-vitamin.com Blogger Templates Designed By Templateism | Templatelib