slider

Cara Mengawal Senggugut Yang Teruk

Mahira Resources


SIS DAH TAK SANGGUP TAHAN SAKIT SENGGUGUT? DAH CUBA MACAM-MACAM PRODUK & KAEDAH TAPI TAK BERKESAN?
"..akak ada masalah senggugut yang teruk..setiap kali senggugut akak akan rasa mual, hilang selera makan, muka pucat n kaki akan lenguh..bila nak berjalan selalu akan rasa nak rebah..akan hanya boleh baring je...tiap bulan akan rasa macam tu..akak dah tak sanggup tahan sakit senggugut lg.."

Senggugut Yang Teruk?
Sis Mungkin Mengalami Adenomyosis
Adenomyosis berlaku apabila tisu endometrium, iaitu lapisan yang tumbuh di dinding otot rahim, juga wujud dan tumbuh pada otot rahim. Tisu ini akan membesar dan merebak setiap kali berlaku kitaran haid yang menyebabkan penebalan otot rahim. Lama kelamaan rahim jadi bengkak menyebabkan senggugut dan haid yang banyak.

TANDA DAN GEJALA ADENOMYOSIS
Kadang-kadang, Adenomyosis tiada sebarang tanda-tanda atau gejala. Tapi dalam kes yang lebih teruk, Adenomyosis boleh menyebabkan:
·        Haid yang banyak dan berpanjangan
·        Senggugut yang teruk dan tajam yang akan menjadi semakin teruk
·        Sakit semasa hubungan seks
·        Keluar darah beku semasa haid
·        Perut buncit akibat rahim menjadi lebih besar.
·        Sukar Hamil
·        Anemia atau kekurangan darah kronik.
·        Keletihan yang berpanjangan.

AWAS ! senggugut blh merampas kebahagiaan hidup sis !
Jangan ambil mudah, lama kelamaan boleh membawa padah !
Sis mesti atasinya sekarang !

7 CARA UNTUK MENGATASI SENGGUGUT

#1. Ambil Makanan Yang Berkalsium Tinggi
Kalsium berkeupayaan untuk memberikan ketenangan sekaligus menghindarkan ketegangan serta mengimbangi kadar kandungan cecair dalam badan.

#2. Ambil Sumber Vitamin C Dalam Dos Yang Banyak
Vitamin C boleh didapati daripada buah-buahan contohnya seperti limau yang diperkaya dengan kandungan Vitamin C yang tinggi. Tubuh kita memerlukan sekurang-kurang 7 biji limau untuk mendapatkan nilai Vitamin C yang mencukupi.

#3. Ambil Supplemen Yang Kaya Dengan Vitamin B6 & Vitamin E
Bertujuan untuk menghindarkan dari ketegangan pada perut ketika datang bulan. Memang tak dapat dibayangkan betapa sakitnya bila perut menegang akibat senggugut. Pengambilan vitamin B6 dan Vitamin E dapat mencegah ketegangan perut.

#4. Kurangkan Jumlah Pengambilan Garam
Kawalan terhadap pengambilan garam akan berupaya mengurangkan pengumpulan air yang berlebihan dalam badan kita.

#5. Kurangkan Makanan Berkafein
Jika kita diserang angin senggugut yang kronik kita perlu mengurangkan pengambilan makanan yang berkafein, bercoklat dan bertepung. Kurangkan pengambilan kopi, teh mahu pun coklat dalam tempoh ini.

#6. Ambil Makanan Yang Kaya Dengan Serat
Makanlah makanan yang berserat tinggi seperti avocado, jagung, bijirin oat, sayuran dan buah-buahan. Lengkapkan dengan pengambilan 8 gelas air sehari bagi penyerapan maksimum. Ini dapat mengurangkan sakit kepala dan migrain ketika period.

#7. Ambil Supplemen Yang Kaya Dengan Zat Besi
Buat mereka yang mempunyai masalah anemia iaitu kurang darah, saranan terbaik adalah untuk mengambil makanan tambahan atau supplemen yang kaya dan tinggi dengan zat besi.

Jadi, sis sangat disarankan untuk mengambil supplemen tambahan bagi menghilangkan sakit senggugut ini dengan cepat. Supplemen ini boleh membantu mengurangkan sakit senggugut dan memastikan tubuh sis menerima nutrisi yang secukupnya untuk membantu mengatasi period pain atau senggugut.
...sis sangat disarankan untuk mengambil supplemen tambahan bagi menghilangkan sakit senggugut ini dengan cepat...
Ye, sekarang ini cukup banyak supplemen yang dijual di pasaran. Tapi persoalannya adakah produk-produk tersebut benar-benar berkesan?
Dan yang paling penting adakah produk-produk tersebut mendapat kelulusan KKM dan mendapat sijil HALAL?

Saya tak sanggup lihat sis alami sakit senggugut yang teruk. Percayalah senggugut boleh merampas kebahagiaan hidup seharian sis.

Apa tidaknya, masa kena sakit senggugut tu semua kerja tak boleh buat. Rasa macam nak baring atas katil je.

Yang paling sedih sekali boleh akibatkan kerosakan pada rahim yang boleh mengganggu kehamilan selepas berkahwin nanti kalau tak dicegah dari awal.

Atas sebab itu, saya mengesyorkan beberapa produk sebagai supplemen untuk membantu mengurangkan dan melegakan kesakitan akibat senggugut ni.

Saya pernah alami masalah senggugut ni namun setelah menggunakan produk ni alhamdulillah senggugut saya dapat dikurangkan. 

Kelebihan Produk-Produk Ini:
 Produk-produk ini dijamin HALAL
 Dihasilkan dengan bahan-bahan SEMULAJADI tiada bahan-bahan kimia
 Mendapat kelulusan KKM

ANTARA PRODUK YANG SAYA SARANKAN ADALAH SEPERTI BERIKUT:

1. Ostematrix (Kalsium-Magnesium).
Bertujuan utk memastikan sis mendapat kalsium yang cukup. Sekiranya tak suka minum susu, tempe dan kekacang bolehlah mencuba Ostematrix ini sebagai pengganti.

2. Vitamin C Sustained Released
Pengambilan sebiji tablet sehari mencukupi untuk keperluan vitamin C tubuh sehari bersamaan dengan 7 biji buah limau.

3. B Complex
Mengandungi 8 Vitamin B lengkap dan asid folic yang mencukupi untuk memelihara kesihatan tubuh dan paling penting membantu mengurangkan stress.

4. Vitamin E
Setiap kapsul gel lembut memberikan 400IU Vitamin E semulajadi dan 10mcg Selenium untuk membantu dalam memelihara kesihatan yang baik.

5. GLA Complex.
Menggalakkan rasa kelegaan semasa kitaran haid bulanan. Kebiasaannya, asid gamma linolenik digunakan secara tradisional bagi melegakan kesakitan masa datang haid, sakit kepala, mengatur kitaran haid dan melegakan tanda-tanda putusnya haid.

6. Alfalfa Complex
Dihasilkan daripada tumbuhan terbaik yang mengandungi segala zat keperluan harian tubuh manusia. Baik untuk kesihatan dalaman wanita, berfungsi seperti Kacip Fatimah (perapat!), membantu melancarkan kitaran haid, dan banyak lagi kebaikan Alfalfa.
Jangan risau, sis TAK PERLU untuk ambil semua produk-produk ni kalau sis boleh tahan rasa sakit senggugut tu.
Produk-produk ini saya OFFER KHAS untuk:

 Mereka yang benar-benar inginkan rawatan dan kelegaan daripada kesakitan senggugut.
 Mereka yang inginkan kebahagiaan hidup seharian tanpa gangguan senggugut
 Mereka yang risaukan masa depan apabila berkahwin nanti
 Mereka yang tak sanggup ambil risiko menghadapi sakit pada rahim
 Mereka yang benar-benar ikhlas ingin berubah kepada hidup yang lebih sihat

Jika sis rasa tergolong dalam kategori di atas, saya ucapkan TAHNIAH ! kerana sis sanggup berbelanja demi kesihatan tubuh badan yang ALLAH amanahkan kepada kita untuk menjaganya.

Untuk atasi masalah senggugut ini, pilihan produk yang sesuai adalah bergantung pada punca & masalah sebenar senggugut sis tu. Oleh itu, saya sarankan sis dapatkan nasihat doktor terlebih dahulu untuk kesan punca-punca senggugut sis yang teruk tu.

Masih ragu-ragu nak mencuba produk-produk SHAKLEE ni?
SHAKLEE telah berusaha untuk mendapatkan penyelesaian yang paling optimum untuk masalah yang sis hadapi. Produk-produk ini telah diuji secara klinikal sebelum disampaikan kepada kita. Keberkesanannya bergantung pada cara pengambilan dan punca masalah senggugut yang sis hadapi.

Dari segi rekod keberkesanan produk-produk ini ALHAMDULILLAH ramai pengguna telah memberi testimoni yang baik. Malahan lambakan testimoni boleh sis "google" di internet. Antara yang saya boleh kongsikan:

TESTIMONI 1

TESTIMONI 2

TESTIMONI 3

TESTIMONI 4

TESTIMONI 5

TESTIMONI 6

TESTIMONI 7

TESTIMONI 8


Alhamdulillah antara lambakan testimoni yang boleh saya kongsikan.

Sesungguhnya kesembuhan itu datang daripada Yang Maha Penyembuh. Kita cuma mampu berusaha, dan saya hanya mampu memberi khidmat yang terbaik kepada anda sekadar kemampuan saya.

Jom kita berikhtiar dengan Vitamin Shaklee. Ianya telah membantu saya dan ribuan wanita lain selama ini. Inilah pilihan terbaik bagi mereka yang betul-betul serius. Ianya adalah penyelesaian pantas, selamat dan semulajadi dalam menyokong sis saat ini secara semulajadi.

Apa tunggu lagi. Jangan bertangguh, kelak makin lama pula sis perlu tunggu hasilnya.
NAK DISKAUN HEBAT ?
HUBUNGI SAYA SEKARANG !

 HUBUNGI

Your Shaklee Independent Distributor
Nurul Farahana Aersid
♥ SMS | Call | Whatsapp : 010.433 3453
♥ Shaklee ID : 1190959
♥ FB PAGE : Ez-Vitamin
♥ Email : farahaersid@gmail.com

ATAU

Nak lebih Jimat? Nikmati diskaun dari 15%-25% jika sis mendaftar sebagai ahli Shaklee hari ini. Hanya RM 80 untuk keahlian Seumur hidup.


P/s: JIKA DALAM TEMPOH 3 BULAN MASALAH SENGGUGUT SIS MASIH TERUK, SAYA PULANGKAN KEMBALI WANG SIS. ITU JAMINAN SAYA!




.............................................................................
DISCLAIMER:
Di ruangan ini,saya ingin memaklumkan kepada semua pembaca blog/laman web http://www.ez-vitamin.com/ bahawa SEMUA PRODUK yang dikongsikan di dalam blog / laman web saya BUKAN/TIDAK  bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit. Penulis TIDAK AKAN BERTANGGUNGJAWAB di atas segala kerosakan, kerugian atau kemalangan yang berpunca daripada ketidakfahaman (salah faham/salah tafsir) pengguna berkaitan dengan pengunaan produk-produk yang dikongsikan.

FARAHANA AERSID (SID 1190959)

Your Shaklee Independent Distributor

0 comments:

Post a Comment

Terima kasih =)

Coprights @ 2017 ez-vitamin.com Blogger Templates Designed By Templateism | Templatelib